Belachelijk

• Marjan

Er moet mij toch even wat van het hart. Bij een hoop zorgverzekeraars wordt er pas een vergoeding gegeven als je een sterkte nodig hebt van boven de 4.25. Sorry, maar degene die dit heeft verzonnen heeft zelf zeker geen bril van die sterkte. Ik heb -4,00, val dus net buiten de vergoeding, maar heb die bril en contactlenzen wel nodig, ik heb er niet om gevraagd om slechte ogen te hebben en als ik zal gaan autorijden met deze sterkte, nou ja laten we dat maar niet doen. Als ik dan vervolgens de polis nakijk en zie dat allerlei onzin dingen wel vergoed worden, dan snap ik het toch niet helemaal hoor. Ik kan me voorstellen dat een bril zonder sterkte niet wordt vergoed, maar met een sterkte zou toch eigenlijk wel vergoed moeten worden.

Weet iemand bij welke verzekeraar dit wel beter is geregeld?

• cor

bij rzg/geove 1 x per 3 jaar gratis(bij hans anders) of eur226 vergoeding

bij vgz 1 x per 3 jaar bril gratis(bij hans anders)

bij anoz 1 x per 5 jaar eenvergoeding van +/- 113,= euro

bij onvz worden de glazen vergoed

zo zijn er nog wel een paar, maar dit zijn de bekendste, succes

• klaas

Dit ben ik helemaal met je eens,en het is bij elke zorgverzekeraar weer verschillend,dit omdat het in het aanvullend pakket zit,De Friesland is wat ons betreft de beste,boen de-0,25 of +0,25 krijg je vergoeding tot 30% van de glasen tot een bepaalt bedrag een in de 3 jaar,de vergoeding blijft geldig tot je het maxium van dat bedrag berijkt hebt.Bekijk eerst welke vergoeding welke je krijgt bij jou verzekering,voordat je het aanvullend pakket erbij neemt.Of ga over naar een andere zorgverzekeraar daar ben je tegenwoordig vrij in.

• klaas

Wat hans nou te maken heeft met die vergoeding snap ik niet,zou je bij hen een bril kopen is de kans groot dat je lang niet aan de maximale vergoeding komt,terwijl je een vaak een veel beter produkt kunt kopen bij de goede opticien,die meer heeft dan een interne opleiding van een paar maandagen.

• raquel

vgz met aanvullend pakket 150 gulden per ook 1xin de 2 jaarklaas schreef: