GOUDEN TIP

• Jeroen

Ik heb sinds een paar jaar last van pijnlijke rode ogen. Vooral s'avonds zijn ze erg rood en prikken ze. Het is al helemaal erg met het uitgaan, dan zijn ze knal rood. Het is net of ik net heb geblowd, wordt er gezegt terwijl ik dat nog nooit heb gedaan. Ook rook ik niet dus daaraan kan het niet liggen. Ik heb bij de apotheek een keer een flesje Optex oogdruppels gekocht maar dat hielp niks. Toen ben ik naar de dokter gegaan en hij heeft me Livocab oogdruppels gegeven maar dat hielp ook niks. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Ik hoop dat iemand mij alsjeblieft een goede tip kan geven! Groeten Jeroen

P.S. Als je een reactie op mijn vraag wilt geven, zet er dan alstublieft je email adres erbij want voor de GOUDEN TIP wil ik graag een beloning geven!

• loes

Gewoon spoelen met contactlens vloeistof. dat is desinfecterend, verzachtend.

Haha ik wil eerst weten wat de beloning is voordat ik mijn mailadres geef

• moi

's morgens en 's avonds met een warm washandje de ogen goed wassen kan misschien helpen. dit moet je wel minimaal 2 maanden vol blijven houden.

• Connie

ik zou om een verwijzing naar een oogarts vragen aan je huisarts.

misschien heb je wel een virusinfectie ofiets aan je ogen.

En dat is nog besmettelijk ook. Niet elkaars kussen gebruiken.

Misschien heb je wel chronisch droge ogen……..

Misschien heb je wel……….

Laat er een oogarts naar kijken!!!!!

• Danny

Je zou een kunnen proberen met homeopatische druppeltjes. Bij het reformhuis heten ze OculoHeel en bij de opticien zijn ze verkrijgbaar onder de naam OculoWell. Als dit niet helpt is via huis/oogarts HyloComod te krijgen en sinds kort ook bij de opticien, alleen weet ik niet onder welke naam. Het eindigt in elk geval ook op Comod.

• Oogzorg Briljant

Dag Jeroen,

Inderdaad hebben wij zeer goede resultaten met Hylo Comod, dat ook bij de opicien zo heet (door je opicien te bestellen bij firma Friederichs). De oogartsen waarmee wij samenwerken schrijven dat veelvuldig voor. Het is en blijft echter symptoombestrijding. Net zoals veel water drinken, de ogen goed schoon houden, extra bevochtigen, enz, enz… Het lijkt mij echter veel verstandiger om de oorzaak weg te nemen. Daar kun je achter komen door een goede oogarts te raadplegen. Hopelijk kan die het probleem opsporen en bij de basis aanpakken. Anders kon het nog wel eens een lang slepend en terugkerend probleem worden (blijven).

Succes met het oplossen van dit lastige probleem.

Yvar Steketee van Oogzorg Briljant ( www.Oogzorg-Briljant.nl )