nachtblind???

• Wendy

Hallo !!!

Wie kan mij vertellen wat de symptomen zijn van nachtblindheid???

Ik heb zelf erg veel last van als ik in het donker moet rijden, en dat als ik maar ergens een licht punt zie dat mij dat helemaal verblind, zo erg dat ik nu niet meer in het donker durf te rijden, of het nu in de auto fiets of scooter is. Aangezien ik 's ochtends vroeg moet werken, is dit erg vervelend en angstig.

• Lara

Hallo Wendy,

zou eerst eens de ogen laten opmeten.

Vaak klagen mensen over nachtblindheid omdat ze niet goed gecorrigeerd zijn.

Doordat je in het donker een grote pupil hebt,het licht niet precies op je netvlies valt,krijg je meer verstrooing.Dus eerst even laten testen.

Groet Lara

• jos

Hi Wendy

Heb je er alleen last van in het donker in het verkeer? of ook als je in het donker over straat loopt ?

Nachtblindheid komt hier in de westerse wereld betrekkelijk weinig voor, in 3e wereld landen is het een serieus probleem, wat veroorzaakt wordt door vitamine A gebrek.

Zoals Lara al zei, laat je ogen maar eens opmeten.

Succes,

Jos

• Wendy

Hi Jos!!

Leuk dat je een reactie geeft!!!

Ik heb er inderdaad ten aller tijde last van. als ik loop op straat of echt tijdens het rijden. Het is heel moeilijk te omschrijven, maar ik word gewoon verblind en ben even mijn orientatie kwijt.

Nu heb ik ooit eens iets gelezen dat je er een speciale bril voor hebt, ( met oranje of gele glazen) maar nu weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb.

Wat raden jullie gaan ik heb mijn ogen laten testen, gewoon in zo een winkel en daar bleek uit dat ik geen bril nodig heb. Maar nu zal ik denk toch even naar de dokter gaan want het is wel vervelend.

jos schreef:

>

> Hi Wendy

>

> Heb je er alleen last van in het donker in het verkeer? of

> ook als je in het donker over straat loopt ?

> Nachtblindheid komt hier in de westerse wereld betrekkelijk

> weinig voor, in 3e wereld landen is het een serieus probleem,

> wat veroorzaakt wordt door vitamine A gebrek.

> Zoals Lara al zei, laat je ogen maar eens opmeten.

>

> Succes,

>

> Jos

• Wendy

Hi Jos

Nee dat is heel vreemd in mijn familie komt het niet voor, mijn ouders hebben wel allebei een bril maar niet extreem sterk en ook kregen ze die pas op latere leeftijd. Mijn vader heeft jaren op een bus gereden en nooit geen last ergens van gehad.

Daarom vraag ik me af of je dit nacht blind kunt noemen, dat krijg je vaak te horen als ik klaagde erover maar ik zet mijn vraagtekens erbij.

Toch maar een afspraak maken denk ik.