laserbehandeling

• Marianne

Heb sinds mijn jeugd een bril (verziend), gezien mijn leeftijd begin ik nu ook slecht dichtbij te kunnen zien. Moet dus binnenkort aan een multifocus bril of lenzen. Ik vroeg me echter af of ik in plaats daarvan ook een laserbehandeling hiervoor zou kunnen krijgen. Of dit dan afdoende is en hoe duur en waar dit mogelijk zou kunnen zijn.

• Klarien

Marianne,

Wat is je leeftijd en brilsterkte?Marianne schreef:

>

> Heb sinds mijn jeugd een bril (verziend), gezien mijn

> leeftijd begin ik nu ook slecht dichtbij te kunnen zien. Moet

> dus binnenkort aan een multifocus bril of lenzen. Ik vroeg me

> echter af of ik in plaats daarvan ook een laserbehandeling

> hiervoor zou kunnen krijgen. Of dit dan afdoende is en hoe

> duur en waar dit mogelijk zou kunnen zijn.

• Marianne

Mijn leeftijd is 46 en mijn brilsterkte rechts 2 en links 1,75 (4 jaar geleden voor het laatst gemeten)

groeten, Marianne

Klarien schreef:

>

> Marianne,

> Wat is je leeftijd en brilsterkte?Marianne schreef:

> >

> > Heb sinds mijn jeugd een bril (verziend), gezien mijn

> > leeftijd begin ik nu ook slecht dichtbij te kunnen zien. Moet

> > dus binnenkort aan een multifocus bril of lenzen. Ik vroeg me

> > echter af of ik in plaats daarvan ook een laserbehandeling

> > hiervoor zou kunnen krijgen. Of dit dan afdoende is en hoe

> > duur en waar dit mogelijk zou kunnen zijn.

• ik

Als je een laserbehandeling laat doen heb je nog steeds een leesbril nodig, tenzij er maar 1 oog wordt behandeld. Je kunt ook je bril afzetten als je wilt lezen dan zie je het ook scherp!

• moi

ze kunnen nog geen leessterkte weglaseren mischien komt dit nog, maar je zou inderdaad de bril af kunnen zetten.

als je een cilinderafwijking hebt zie je dan nog steeds niet scherp.

• Hein Weijers

Marianne, ondanks wat er in de eerdere reacties staat is het niet zo dat jij beter kunt lezen als je de bril afzet. Dat geldt alleen voor bijzienden(-sterkte). Je zult dus echt wel aan een multifocaaltje moeten beginnen!

• Marianne

Hallo Hein, dank voor je reactie. Ik kan inderdaad niet geweldig lezen zonder bril (maar met bril helemaal niet). Zonder bril kan ik echter mijn beeldscherm weer niet goed lezen. Kortom, nu blijkt dat ik met een laserbehandeling niet van alle kijk-ongemakken af ben; ga ik maar op de multifocale tour.

groeten, Marianne