Weet iemand wat accomodatiekramp is, wat het precies inhoudt en wat je eraan kunt doen?
Dank u.
Accomodatiekramp is een verkramping van de accomodatie-spier
wat gebeurt er dan eigenlijk?
als het oog in ontspannen toestand zou zijn zou het wat sterkte tekort komen dat kan je gewoon bijmaken (accomoderen) maar nu is de spier er zo aangewend deze positie vast te houden dat hij verkrampt is… en dus niet zomaar terug kan naar ontspannen toestand.
Wat ik dan doe als ik het vermoed dan probeer ik met meten de meest comfortabele sterkte te realiseren en aan de hand daarvan maak ik een bril…dan laat je ze na een bepaalde tijd (+/- 3 maanden) terugkomen en nog een keer meten, wat je dan ziet is dat de glazen weer wat sterker moeten (meer “+”)
dit kan een tijdje zo doorgaan en uiteindelijk zie je dat de glazen niet meer zoveel sterker hoeven; de accomodatiespier is nu ontspannen en de glazen doen het werk nu
als jij het idee hebt dat je alleen maar dichtbij wat ziet i.p.v. veraf is er iets anders aan de hand….dan is je bril gewoon te sterk! (teveel “+”)
dat bedoel ik dus met de meting zodanig uitvoeren dat men prettig kijkt.
ook al weet je dat er meer inzit maar mensen met accomodatiekramp kunnen dat niet 1-2-3 loslaten.
ook hier blijkt maar weer eens dat theorie niet altijd praktijk is
groetjes!
Fred
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?