Ik wil binnenkort een bril zonder montuur gaan aanschaffen.
Wat zijn hier eigenlijk gemiddeld de prijzen van?
Bij Hans Anders verkopen we ook glasbrillen,
op z'n eenvoudigst ( alleen glazen op sterkte zonder leesdeel) begin ik bij 101 euro
wil je met ontspiegeling en krasvaste laag (nog steeds zonder leesdeel) dan kan ik hem maken voor 134 euro… en multifocaal is vanaf 170 euro. uiteraard lopen de prijzen op aan de hand van je eisenpakket…
wie zei er nou dat specsavers goedkoop was???
specsavers schreef:
Mijne heren/dames van Optiek Nederland;
Ik kijk regelmatig op dit forum, waarvan de opzet goed bedoeld is. Toch wil ik even de mededeling doen aan alle opticiens (of mensen die zich zo noemen :-)), dat dit forum is bedoeld om neutrale informatie te verschaffen. De mensen die een vraag stellen, zijn ook serieus op zoek naar een antwoord.
Daarom wil ik zeggen tegen de heren/dames van H.A. en Specsavers;
LOOP EENS NIET ZOVEEL RECLAME TE MAKEN VOOR JE EIGEN BEDRIJF.
Mijnheer Roberto wil waarschijnlijk een normaal antwoord op zijn vraag en ga dan niet elkaar lopen afzeiken dat de ene duurder is dan de ander. Gebruik de kennis die je hebt geleerd op school als pure informatie! En als je dan wel reclame wil maken voor je goedkope prijs, vertel dan waarom je goedkoper bent dan een andere (particuliere), opticien.
Vertel dan meteen dat je geen hoogbrekende glazen verkoopt die veel steviger en taaier zijn dan normale CR39 lenzen. Vertel ook gewoon dat je een enkelvoudige ontspiegeling erop zet ipv een superontspiegeling en vertel ook dat je een multifocaal glas verkoopt dat minder van kwaliteit is dan bij een ander.
Iedere opticien weet toch dat als je een Panamic, Gradal Top E of een Evolis glas in een bril zet dit niet voor deze prijzen kan.
Leg DAT ook maar uit aan je klant,
Jan
Beste Jan,
Voor een groot gedeelte geef ik je gelijk; maar het einde vond ik wel erg zwak; Natuurlijk zijn er verschillen in de comfortabiliteit van (voornamelijk) de multifocale glazen; Maar… is het nu zo'n slecht uitgangspunt dat de klant ZELF beslist welke prijs bij welke kwaliteit
hem/haar ZELF het handigst lijkt? Zeg maar het verschil waarom de een een Volkswagen koopt en de ander een Mercedes.
Je kan er evenveel mee en even ver mee komen; mits er een (groot) prijsverschil tussen zit en natuurlijk een stukje comfort.
vr. gr
Hans Anders medewerker
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?