Natuurlijk moeilijk beantwoorden nu ik jou en de bril niet kan zien/controleren.Beginnen bij het begin.
Als eerste moet de oogmeting correct uitgevoerd zijn en de hoogte/en de pupilafstand goed opgemeten zijn.
Belangrijk is dan ook dat het centrun v.h.verte gedeelte precies voor je pupil zie en dat je zo ook bij het neerslaan van je ogen goed door het leesgedeelte kijkt.
Stap twee is natuurlijk welke Varilux glazen je erin hebt zitten,daar zitten zoveel verschillen in wat betreft de overloop en de breedte van het leesgebied.
Maar stel je hebt goede kwaliteit,de meting is perfect,het zit goed ingeslepen dan zou het nog zo kunnen zijn dat bv je ogen met het lezen niet goed naar binnen draaien(komt zelden voor).
Wat ik in de praktijk alwel een paar keer tegen gekomen ben is dat ondanks alles oke is,we hebben het dus over een goede kwaliteit glazen,en er toch klachten zijn de glazen gewoon niet goed zij.
Dus terugsturen naar de fabrikant,met het verhaal erbij,zij controleren de zones en vaak klopt daar dan iets niet aan.
Oke,het gaat een beetje ver,diktereduktieprisma is niet goed,of de overloop is r-l verschillend.
Misschien heb je nog wat informatie over de sterkte en het type Varilux,kan ik je nog beter adviseren maar dit is alvast eebn begin.
Maar een beetje opticien zal dit toch zeker ook weten en ben je niet gelukkig met het produkt dan neemt de fabrikant het terug,zou natuurlijk wel leuk zijn als je weet waarom het niet bevalt.
Nou,tot zover,groet,Lara