Hallo,
Wie zou mij meer kunnen vertellen over deze behandeling???
Ik hoor graag de voordelen maar ook de nadelen.
Groetjes Sandra
Hoi Sandra……
Kijk op de turkse website www.dgh.com.tr
En klik op de engelse versie hiervan…
Volgend jaar ga ik tijdens mijn vakantie ernaar toe om excimer laser toe te laten passen na een vooronderzoek.
In Istanbul kost dit ongeveer tussen de 1100-1200 Dollar…….
Vind dit de goedkoopste en beste ziekenhuis op hetzelfde niveau als nederland en Belgie….
Groetjes Orhan
Hi Sandra,
Ik heb het in maart laten doen in Alkmaar en tot op de dag van vandaag ben ik zo blij! Ik zelf heb een lasik behandeling ondergaan. Ik kon kiezen tussen de PRK en de lasik. Ik heb de lasik gekozen omdat je minder pijn hebt en het herstel sneller is. Ik vind dat je in NL een goede nabehandeling krijgt en ook op alle vragen antw0oord krijgt. Het is verstandig om eerst naar een info avond te gaan. Als je dan nog steeds overtuigd bent maak dan een afspraak voor een vooronderzoek. Het is niet zomaar iets wat je doet!
Ze kunnen je nooitt 100% garantie geven dat je op 0 komt en je zal op latere leeftijd gewoon aan de leesbril moeten. Kijk ook eens op de website www.oogheelkunde.com. en als je nog vragen hebt mail maar!
N
Hans, je lijkt een beetje gefrusteerd. Maar het is bij mij gelukt. Wel toevallig dat dit inene allemaal boven water komt na zoveel positieve berichten. Toen ik op onder zoek uit was was hier niets over te vinden. Ik moet je wel gelijk geven dat ik meer vragen gesteld zou hebben aan de arts. (Heb ik toch wel gedaan hoor vragen stellen en ook de vraag wat is de kans dat het mislukt.) Je moet wel goed kijken met welke kliniek en ziekenhuis je in zee gaat. Lasikdisaster zal naar mijn mening hoofdzakelijk veroorzaakt zijn door “artsen” met weinig ervaring op dit gebied. Ik moet wel zeggen dat het geen beslissing is geweest voor mij om het zomaar te laten doen.
N
Bezoek www.lasikdisaster.com. Hierin staan met naam en toenaam consequenties bij niet goed verlopen resultaten van de refraktiechirurgie. Een beetje uitleg: De operatie vindt plaats in een visueel cruciaal gebied. Littekens, onregelmatigheden in de positie van het afgevlakte hoornvliesdeel veroorzaken blijvende visuele storingen. Bij grote(re) pupillen valt de lichtstraalbreking, buiten de maximaal 6-8 mm groot bewerkte zone. Dit veroorzaakt halo's bij 30% bij goed verlopen behandelingen. Bij Lasik behandeling wordt, voordat het plakje van het hoornvlies wordt gesneden, het hoornvlies vastgezogen. Dit veroorzaakt in het oog grote drukschommelingen. Een zwak netvlies kan hierbij (later) schade oplopen zoals loslatingen e.d.. Oké, het grootste aantal; behandelde patiënten heeft een goed resultaat en zijn de eerste jaren van de bril af. Gaat het echter mis, moeten er herstelbehandelingen plaats vinden, dan kan de gezichtscherpte hier ernstig onder gaan lijden. Stel dat het bij 99 van de 100 goed gaat, dat zal die ene waarbij het niet goed ging wel 100 % problemen ervaren zolang hij in de rest van zijn leven de ogen open heeft.
Een refraktieoperatie aan het hoornvlies is niet terugkeerbaar. Spijt is “jammer dan”.
Mijn mening: pas deze behandelingen alleen toe als je geen andere (veiligere) alternatieven hebt en je ernstig gebukt gaat onder het dragen van een bril.
Uitleg refraktiechirurgie zie http://www.geocities.com/ocular_times/refsurg.html
Ik heb gisteren een vooronderzoek gehad bij dokter van Aerde in Belgie. Hij rekent 1100 euro per oog. De operatie vindt plaats in het Begium Excimer Laser Centrum. Hier komen veel artsen naar toe om de operaties te doen. Ook een Nederlandse arts werkt in het centrum. Zou ik via hem geopereerd worden dan zou het me 1600 per oog kosten. Ik blijf me toch afvragen waar dat verschil vandaan komt. Ik was erg tevreden over Dr. van Aerde. Het vooronderzoek heeft een uur geduurd en er was volop mogelijkheid voor het stellen van vragen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?