Lasek behandeling

• Menno

Wie heeft er ervaring met het laseren van de ogen dmv de Lasek methode, deze method werd mij door de oogarts aanbevolen boven de Lasik methode, omdat ik vrij droge ogen heb (zodat het flapje eventueel los kan laten) en aan contact sport doe (waarbij het flapje weer los kan geraken). Bij de lasek methode wordt er dierect op het hoornvlies gelaserd, je schijnt daar meer last van te hebben. Op internet kom ik tegen dat deze behandeling mogelijk is tot -6 terwijl ik brilsterkte

-6.25 en -5.75 heb. Ik begin te twijfelen tuusen de Lasek en de Lasik behandeling welke volgens mij veel meer gedaan wordt. Daarom wie heeft er ervaring met LASEK method. Gaarne spoed want volgende week worden mij ogen behandeld

Groetjes

• Refractie Centrum Noord NL

Beste Menno,

Om te weten of je ogen geschikt zijn om te worden behandeld en welke behandeling voor jou het beste is, wordt eerst een vooronderzoek gedaan. Eén van de dingen die gemeten wordt, is de dikte van je hoornvlies. Ervaring leert dat het hoornvlies bij een afwijking van -6 dioptrie vaak niet dik genoeg is om veilig een Lasek of PRK behandeling op te verrichten. Dan kan een Lasik behandeling (inderdaad, met het “flapje”) vaak nog wel.

Het RCNN organiseert regelmatig voorlichtingsavonden. Tijdens zo'n avond wordt over de diverse behandelmethoden informatie gegeven. Er is altijd een oogarts aanwezig en één of meer mensen die zich hebben laten behandelen. Er is volop gelegenheid tot het stellen van vragen. De eerstvolgende avond is aanstaande maandagavond 24 juni. Wil je langskomen, bel dan even naar 050-5204395. Je kunt ook onze website bezoeken: www.ikwilzonderbril.nl

Overigens raden we je absoluut aan om je behandeling uit te stellen totdat je genoeg informatie hebt verkregen om weloverwogen een besluit te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,

Janneke.

• Paul

Beste,

Bekijk eerst ook eens de website www.lasikdisaster.com.

Ik denk dat je er heel heel goed over na moet denken om een operatie te ondergaan.

Laat je niet verleiden door goedkope en commerciele praatjes van

diverse behandelcentra. Het is allemaal niet zo eenvoudig en veilig.

• Inge

Beste Menno,

Zou je me kunnen laten weten of je de operatie intussen ondergaan hebt

Mijn oogarts wil namelijk ook LASEK bij mij doen. Niet omdat mijn hoornvlies te dun is voor LASIK maar omdat LASEK minder kans heeft op complicaties. Mijn arts zei zelfs (wat ik niet helemaal geloof) dat PRK, LASEK en LASIK tegenwoordig alledrie nagenoeg pijnloos zijn door de geavanceerde apparatuur en de verbandlenzen die je na de operatie krijgt.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

Groetjes Inge