refractieve chirurgie

• annemarie

hallo, ik zoek een goed adres voor het laten implanteren van lenzen. ik wil geen laser/lasikbehandeling.

is er al iemand die ervaring heeft met Thin optx, (nieuwe) dunne lenzen die geimplanteerd worden.

mag ook in het buitenland zijn. het schijnt dat ze in duitsland of spanje al verder zijn, maar dat weet ik niet zeker.

• Marco

Waarom wil je geen laser behandeling?

Kijk eens op visionclinics.nl, die maken veel reclame op de radio. Ik wil het zelf misschien ook laten doen. Wat is de sterkte van jou ogen?

• Janneke

Kijk op www.artisanlens.com voor alle klinieken in Nederland waar lensimplantaties plaatsvinden. Het is beslist niet nodig om naar het buitenland te gaan, want ook de Nederlandse oogartsen hebben jarenlange ervaring met brilvervangende chirurgie. Bovendien is het verstandig terug te keren naar het centrum waar je behandeld bent i.v.m. de nazorg.

Laat je goed voorlichten over de diverse vormen van brilvervangende chirurgie. De meeste centra organiseren regelmatig voorlichtingsavonden.

Met vriendelijke groet,

Janneke

• Wendy Koopal

Kijk ook eens op www.rcnn.nl. Op deze website wordt informatie gegeven over brilvervangende chirurgie in het Refractie Centrum Noord-Nederland te Groningen. Hier werken oogartsen die al jarenlang ervaring hebben op het gebied van brilvervangende chirurgie. Het Refractie Centrum Noord-Nederland organiseert regelmatig informatie-avonden. De eerste voorlichtingsavond is vanavond en daarna op 10 juni 2002. Voor meer informatie zie www.rcnn.nl of bel 050-5204395.

Met vriendelijke groeten,

Wendy Koopal

• annemarie

Hallo Marco,

Nou, ik vind het geen prettig idee, het laten verdampen van je hoornvlies. Het is onomkeerbaar. Geimplanteerde lenzen kunnen er nog weer uit mocht het niet bevallen. En de sterkte is volgens mij beter uit te mikken. Ik heb bovendien nogal slechte ogen, -7en -8, dus dan wordt bij laseren zoveel weggehaald dat de kans op schitteringen en nachtblindheid ook al wat groter is.

Ik weet dat lenzen in het oog zetten een echte ingreep is en dat het risico op infecties wat groter is, maar daar zie ik toch minder tegenop.

• Marco

Ik heb 2x -5 en zit er ook aan te denken, maar ik vind 4000 euro toch wel veel geld. Dara kan je ook heel wat jaartjes contactlenzen voor kopen. Maar geen contactlenzen meer dragen is natuurlijk ook erg prettig. Vooral tijdens vakanties en zwemmen. En daar kotm nog eens bij dat ik de laatste 1,5 jaar vaker last heb van mijn contactlenzen. Heb jij goede ervaringen gehoord van mensen die het zelf ook hebben laten doen?

• Wendy Koopal

Kijk ook eens op www.rcnn.nl. Op deze website wordt informatie gegeven over brilvervangende chirurgie in het Refractie Centrum Noord-Nederland te Groningen. Tevens vertellen mensen die brilvervangende chirurgie hebben ondergaan over hun ervaring.

Met vriendelijke groeten,

Wendy Koopal

• Marco

Ja, zo’n reactie heb ik al vaker gelezen, maar deze zijn te commercieel en vraag me af of ze echt zijn. Op zo’n site zullen ze geen reactie zetten die negatief zijn.

• Wendy

De mensen die op de website staan van het RCNN, hebben echt de behandeling ondergaan. Eén keer in maand organiseert het Refractie Centrum Noord-Nederland een voorlichtingsavond waar deze mensen ook aanwezig zijn. Er is dan gelegenheid vragen te stellen aan hun. Ook dan zullen ze een eerlijk antwoord geven.

Vriendelijke groet,

Wendy