L.S.
Kan me ook iemand vertellen of er ook een instantie is die toezicht houdt op de opticiens als er klachten zijn over de levering van de glazen,waar je dan jouw klacht kunt deponeren?
goede vraag.. er zijn wel overkoepelende organen..maar een geschillencommissie of iets dergelijks is mij (nog) niet bekend.
klachten bij ons (Hans Anders ) gaan altijd via het hoofdkantoor… en in samenwerking met de regiomanager word er naar een passende oplossing gezocht voor de klant…
maar mocht je echt problemen hebben met je opticien zou je het ook kunnen proberen via de consumentenbond die kunnen je exact vertellen wat de wederzijdse rechten en plichten zijn
Geachte heer/mevrouw Wolthuis,
Alle gerenommeerde optiekbedrijven, zoals bijvoorbeeld alle OogMerk-opticiens, zijn lid van OogGarant. OogGarant is het keurmerk van de Nederlandse Unie Van Opticiens, kortweg NUVO. In samenwerking met de consumentenbond kent OogGarant een ‘GeschillenCommissie Opticiens’ waaraan u uw vraag/probleem kunt voorleggen. Voorwaarde is echter wel dat u eerst met uw opticien om de tafel heeft gezeten om te trachten zo uw (wederzijds!!!) probleem goed op te lossen. Een goede opticien is bereid om te luisteren, uw klacht serieus te nemen en redelijkerwijs een oplossing aan te dragen.
De vele honderden adressen van alle aangesloten opticiens alsmede de wegen om e.e.a. in gang te zetten, kunt u vinden op www.NUVO.nl . U ziet hoe nuttig het is om u vooraf goed te informeren voordat u zomaar een optiekzaak binnenstapt.
Yvar Steketee van Oogzorg Briljant ( www.Oogzorg-Briljant.nl ).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?