Opticien worden???

• Student

Beste mensen,

Ik zit er over te denken om opticien te gaan worden. Alleen ik zit met een probleem? Of beter gezegt zit ik een beetje te twijfelen. Kan ik beter 5 dagen naar school gaan of beter 4 dagen werken en 1 dag naar school? En welke school zou het beste zijn. En dan nog 1 vraag, kan ik als ik voor werken/leren kies, beter een groot winkelbedrijf kiezen of beter een particuliere winkel?

Alvast bedankt.

• dolf

Hoi student,

Ik ben ongeveer 5 jaar geleden als leeling opticien begonnen bij een kleine zaak, sinds die tijd heb ik bij groot winkelbedrijven gewerkt. Mijn ervaring is zo dat je het aan je baas ligt en niet aan het soort bedrijf! Mischien als je verteld in welke regio je wat zoekt. Dat er mensen zijn die op je oproep kunnen reageren.

• monique b

mijn advies is om naar een streekschool bij jou in de buurt te gaan (werken en leren tegelijk) ik heb een collega gehad die van de toen Christiaan Huygens school kwam in R'dam (dagonderwijs) in die bakte er niets van in de omgang met klanten……..dit is iets wat je zeker moet liggen….als je dan eerst theorie hebt gedaan en dan je jaar stage is het zonde als je de winkel niet leuk vindt.

tja en het ligt zeker aan je praktijk begeleider wat het beste is, partuculier of winkelketen (in een winkelketen wordt je wel snel met interne cursussen klaar gestoomd om volledig mee te kunnen draaien in het bedrijf……)succes

• Marjan

Ik ben in september vorig jaar met school begonnen. 1 dag in de week naar school en 5 dagen werken. Dat bevalt me heel goed. Wat je leert op school kun je op je werk meteen uitvoeren en je werkgever kan je helpen als je met vragen zit. Ik hou wel weinig vrije tijd over, maar doordat ik het heel leuk vind, vind ik dat niet erg. Net zoals Dolf al zei hangt het van je werkgever af en niet of je bij een optiekketen werkt of bij een particulier. Zelf werk ik bij een snelgroeiende keten en daar heb ik voordat ik in de winkel kwam te staan een interne training gehad. Op school merk ik daar veel voordeel van. Veel succes!!