Hallo!
Al jaren gebruik ik daglenzen omdat dit de enige lenzen zijn die ik (na een oogcorrectieoperatie 12 jaar geleden) kan verdragen. Deze zijn prijzig ja dat weet ik. Was op zich nooit een probleem, echter ben ik door echtscheiding in de bijstand belandt en dan zijn de lenzen wel veel te duur.
Ik heb bijzondere bijstand aangevraagd voor mijn lenzen, maar daar wordt moeilijk over gedaan. Nu willen ze dat ik of een bril ga dragen (die ik ook wel heb, maar daar tig keer mee van de trap gevallen ben door het grootteverschil of je recht kijkt of naar beneden of opzij) dus laat staan met autorijden bijvoorbeeld. Ik vind het gewoon gevaarlijk! Nu zeggen ze dat ik naar een oogarts toe moet voor een mening. Vind ik prima, maar zou een oogarts dan ook zeggen dat ik maar een bril moet gaan dragen?
Ik heb + 4.25 op beide ogen. Het linkeroog is een lui oog en ziet voor 80%. Ik heb voor dat oog ook eingelijk een cilinder nodig in een lens, maar dat werd me te duur. Mijn ogen zijn allang niet meer opgemeten en eerlijk gezegd ben ik bang dat ik sterkere lenzen (of bril grrr) moet gaan dragen.
Feit is dus…. Ik wil uit eigen veiligheid geen bril gaan dragen omdat het moet van de bijstand (om over het aanzicht nog maar te zwijgen).
Wie heeft ervaring met bovenstaande of wie is oogarts en kan mij op voorhand vertellen of een oogarts een bericht kan maken naar de bijstand toe dat de lenzen echt noodzakelijk zijn voor de veiligheid?
Met andere woorden, heb ik gelijk dat lenzen in dit geval veiliger zijn dan een bril?
(Ik moet ook zeggen dat de mensen die brillen dragen in mijn omgeving, maar een lichte afwijking hebben in sterkte, de sterkte die ik heb, ben ik niet tegengekomen)
Groetjes, Mar