troebel hoornvlies

• Hester

Ik ben nu 5 maanden zwanger en heb last van mijn ogen. Mijn lenzen zitten wel goed, dat is het probleem niet. Sinds een paar weken zie ik steeds slechter.

Bij de opticien geweest…blijk troebel hoornvlies te hebben aan beide ogen.

Mag geen lenzen meer in voorlopig (ik heb ze overigens niet te lang in gehad).

Nu na 1 1/2 week zie ik weer goed, maar dat kan morgen weer minder zijn. Het is dan echt een grote waas. Alsof je je fototoestel niet scherpgesteld krijgt. Het is niet afhankelijk van de sterkte van bril/lenzen.

Kan dan niet lezen, tv kijken, auto rijden, etc.

De opticien kwam dit alles niet bekend voor (alleen bij mensen die 24-uurs lenzen hebben komt dit voor of als je ze gewoon te lang in hebt)

Moet woensdag weer terug naar de opticien. Als het dan niet beter is, moet ik met spoed door naar de oogarts.

Wie heeft dit ook meegemaakt en wat doe je eraan?

Groetjes Hester

• jos

Wat voor type lenzen draag je?

• Hester

Hoi Jos,

sorry voor de late reactie maar de computer deed het ook al niet meer!

Ik draag zachte zuurstofdoorlatende lenzen.

Ben van de week bij de opticien geweest. Ik kan weer goed zien, trouwens. Volgens de opticien zaten er nog wel matte vlekken op het hoornvlies. Voorlopig doe ik even geen lenzen meer in en kijk of het na de zwangerschap verbeterd is.

Kan je hier wat mee? want ik blijf het een raar iets vinden. Oedeemvorming alleen in mijn ogen??

Groeten Hester

• Jos

Matte vlekken.. klinkt als een allergische reactie op de vloeistoffen maar dat gaat altijd gepaard met een rood oog. Die matte vlekken die daardoor onstaan kunnen maandenlang zichtbaar blijven, maar verdwijnen op den duur wel helemaal. De roodheid verdwijnt snel als je stopt met het dragen van de lenzen.

Succes

Jos