Wazige vlek.

• sterre

Hallo

Ik heb sinds ongeveer twee weken een wazige vlek op mijn oog, althans ik zie telkens die vlek, hij “zwemt” als het ware. Het is hartstikke lastig en ik moet telkens mijn beeld scherp stellen.

Ik heb dit al eens vaker gehad en het is ook weer vanzelf verdwenen. Maar ik weet niet wat het is, is het staar?

De opticien zag niets raars aan mijn oog (ik draag ook harde lenzen) en raadde mij destijds aan om naar een oogarts te gaan. Maar omdat het toen weer verdween ben ik daar niet geweest.

Oja, die vlek zit er ook als ik mijn bril op heb, dus ligt het niet aan de lens.

Groeten Sterre.

• Pepijn

Het beste is toch even om langs de oogarts te gaan. Deze kan dan vast stellen of het iets is wat “verzorging” nodig heeft, of dat het niets bijzonders en dat het dus weer zelf verdwijnt.

Pepijn

• Jos

Hoi sterre

Zoals jij het omschrijft klinkt het als een “ mouches volantes ” Dit zijn meestal onschuldige troebelingen in het glasvocht, maar wil je er zeker van zijn ga dan eerst naar een Optometrist.

Een Optometrist kan beoordelen of het “normaal” is of juist niet. En verwijst je zonodig naar een Oogarts.

Mvg, Jos

• sterre

Dankejewel voor jullie reakties. Ik heb inmiddels inderdaad een verwijskaart voor de oogarts gehaald. Ik ben vergeten te melden dat ik ontzettend verkouden ben geweest. Misschien heeft het er mee te maken. Maar die vlek zat er al eerder en nu dus nog steeds. Maar ik ga een afspraak maken.

Groeten Sterre.