nieuwe lenzen

• kn_ijn

ik draag harde zuurstofdoorlatende lenzen. op advies van mijn opticien moet ik deze (na ze ongeveer 5 jaar gedragen te hebben zonder problemen )vervangen.dat zou beter zijn voor mijn ogen. ik draag al veel langer lenzen zonder problemen,ongeveer 20 jaar. maar nu zit ik in de problemen,doordat deze lenzen anders op het oog liggen (zou beter zijn) verandert de sterkte zo n beetje per dag en zie ik nu dus eigenlijk al twee weken slecht om de paar dagen krijg ik andere lenzen (paslenzen) dan zie ik ongeveer een halve tot een hele dag goed en dan is het weer anders. ik zie dubbel, niet scherp en dat zou allemaal komen omdat mijn ogen zich aan het aanpassen zijn. maar zo langzamerhand vraag ik me af of dit wel normaal is.

• dolf

hoi,

uit mijn eigen c.l. praktijk kan ik je vertellen dat dit een probleem is wat niet vanzelf overgaat inderdaad klopt het dat je ogen zich aanpassen aan de nieuwe lenzen alleen vervormen deze je ogen dusdanig dat er ook een sterkte verandering is. Eigenlijk zou je een tijd geen harde lenzen moeten dragen zodat er nieuwe harde lenzen op een stabiele cornea aangepast kunnen worden!

groetjes dolf

• kn_ijn

geen lenzen?????? dat had ik zelf ook al gedacht ,maar volgens de opticien is dat niet nodig.door mijn bril (oud) zie ik op dit moment ook slecht. door de zachte lenzen (over van vakantie) zie ik wel goed. is het dan een idee om die een tijdje te dragen?????

• Jos

Goed idee, jammer dat jou Opticien daar zelf niet mee komt. Het duurt ongeveer 2 maanden voordat de cornea weer stabiel is. In de tussentijd is het dus handig om zachte lenzen te dragen, deze zorgen niet voor drukplekken op de cornea en kunnen dus heel goed dienst doen als (tijdelijke) vervanging.

succes

Jos kn_ijn schreef:

>

> geen lenzen?????? dat had ik zelf ook al gedacht ,maar

> volgens de opticien is dat niet nodig.door mijn bril (oud)

> zie ik op dit moment ook slecht. door de zachte lenzen (over

> van vakantie) zie ik wel goed. is het dan een idee om die een

> tijdje te dragen?????