vario focus

• sasha

Hallo ik heb vario focus glazen in mijn bril en als ik achter de pc zit buig ik mijn nek teveel naar achter ,anders kan ik niet lezen op de pc ,Nu heb ik een leesbril gekocht voor achter de pc maar ik vraag mij af is dit nu slecht voor de ogen.

• dolf

beste sasha,

voor de pc werkt een multifocale bril inderdaad niet perfect. Als je een kant en klare leesbril hebt gekocht is dit niet bedoelt voor de pc, je zou hier het beste een computerbril voor aan kunnen schaffen. Ik denk dat je voor de beste voorlichting naar je opticien zou kunnen gaan.

groeten dolf

• monique b

er zijn inderdaad speciale computer glazen die er voor zorgen dat je onder in de bril gewoon je eigen leessterkte houdt (net als die multifocale bril die je nu hebt) en dan op kijkhoogte voor je pc zit dan de tussen sterkte. hiermee voorkom je dus nekklachten en toch een optimaal gezichtsvermogen met je eigen sterkte. indien je op het werk ook met pc werkt worden dit soort brillen soms door werkgever vergoedt (arbowet).

net als voorgaand advies laat je informeren door je opticien…….

• Hans de Bruijn

Beste Sacha,

Ik ben opticien en kan je vertellen dat een bril welke special is aangepast vorr de computer een ideale oplossing ,maar hij heeft een gebruikafstand .

d.w.z.dat een lees bril is voor 50 tot 30 cm en een comp .bril voor 90-50 cm

als je de bril voor die afstand gebruikt is dat perfect,maar wanneer je de afstand niet in de gaten houdt dan kan dat een achteruitgang tot gevolg geven van de inspanningscappacitiet van je ogen .

groeten Hans de Bruijn

• Hans de Bruijn

Beste Sacha,

Ik ben opticien en kan je vertellen dat een bril welke special is aangepast vorr de computer een ideale oplossing ,maar hij heeft een gebruikafstand .

d.w.z.dat een lees bril is voor 50 tot 30 cm en een comp .bril voor 90-50 cm

als je de bril voor die afstand gebruikt is dat perfect,maar wanneer je de afstand niet in de gaten houdt dan kan dat een achteruitgang tot gevolg geven van de inspanningscappacitiet van je ogen .

groeten Hans de Bruijn

• Ron

wat een hoop taalfouten in dat bericht van Hans de Bruijn..

• Ger Geskus

Ga eens naar een echte opticien (gediplomeerd) en laat je eens goed voorlichten over de betere multifocale brilleglazen met ruimere optische zone's in tussen en leesgebied, ook over b.v. Intervieuw of gelijkluidende brilleglazen welke voor computerwerk heel geschikt zijn.

Varifocus heeft maar een voordeel, ze kosten weinig.

M.vr. groet GG