last van oog

• karin Suelmann

Hallo,

Ik heb aan één van mijn ogen een rare gewaarwording. Ik zie mijn hele leven al dode oogcellen, die met de richting van het kijken meegaan. Nu zag ik iets dat precies de tegengestelde richting opging. Een soort waasje. Hij verschuift ook van plaats op het oog. Ik heb ook het idee, dat het tocht in dat oog. Klinkt raar, maar ik heb geen ander uitleg.Ik heb mijn ogen al laten meten en daar is niets bijzonders geconstateerd. Ik draag geen bril ofzo en ik heb geen enkele kennis van ogen. Het is mij ook een tijdje niet opgevallen, maar sinds eergisteren zie ik het weer.

Ik hoorde iemand iets over eiwitvlokken? Wat is dat?

Hebben jullie enig idee, wat het kan zijn?

groeten,

K. Suelmann

• liset

die dode oogcellen die je altijd al hebt gezien zijn deeltjes van een opgelost bloedvat dat voor de geboorte je oog heeft gevoed. deze zitten vast in een bepaalde baan. die andere witte vlok zit in de rest van de oogbol en kan veel vrijer rondzwermen daarom beweegt het de andere kant op. als je ouder wordt kun je hier meer last van krijgen, omdat de afvalstoffen niet meer goed worden afgevoerd. als je er plotseling erg veel last van krijgt wel even langs de opticien gaan.

• clement floris

Hoi Karin,

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde wat jij hebt. Ik ben sinds mijn derde geopereerd aan mijn oog. Ik heb een platter hoornvlies.

Nu zie ik sinds kort een soort waas als ik met mijn oog van links naar rechts beweeg. Het is een soort doorzichtige sliert, vlek. Het is heel moeilijk definieerbaar.

Ik kan het met mijn oog volgen. Opeens verdwijnt het weer. Vooral als ik met mijn oog snel heen en weer ga. Heel raar.

Wat ga jij er aan doen? Herken je je hierin?

Groetjes Clement