welke mogelijkheden zijn er vanaf -12

• manon

hallo, ik ben 24 en weet niet beter dan dat ik altijd al slecht heb gezien, momenteel is een oog -12 en de ander -11.

nu heb ik al ongeveer 11 jaar harde lenzen (zuurstofdoorlatend) en vraag me af wat nu allemaal de mogelijkheden zijn en waar je nu eigenlijk voor verzekerd bent?

want zover ik weet krijg je 200 gulden terug per 2 jaar, nou daar kan je dus helemaal niets mee want dat dekt bij lange na de kosten niet, zeker niet als je ook nog verplicht bent om een bril bij je te dragen in de auto!!

wat ik dan vreemd vind is dat wanneer je teveel vet hebt of te grote boezem dit wel allemaal vergoed word weggehaald en voor mensen zoals ik bestaan er geen regelingen, of wel??

heeft iemand interessante opties voor me??

• liset

je zou met een laseroperatie je lens kunnen laten aanpassen, maar dat kost 4000,- per oog en wordt niet vergoed, daarnaast blijft je oog natuurlijk doorontwikkelen en is er geen garantie dat je nooit meer een bril moet dragen. harde lenzen zijn denk ik voor jou sterkte de beste oplossing. als je een bril erbij wilt hebben vooral een klein montuur uitzoeken, maar dat weet je vast zelf al.

ps. volgens mij wordt vet weghalen niet vergoed en een borstverkleining ook niet altijd.