Siliconenlenzen

• Caro

Ik heb sinds drie weken zogenaamde siliconenlenzen, Pure Vision van Bausch en Lomb. Deze lenzen zou ik dag en nacht moeten kunnen dragen, maar ik hou het nog geen drie uur vol. De lenzen branden in mijn ogen en mijn zicht is ook slechter. Ik draag al 17 jaar contactlenzen en de laatste jaren heb ik lenzen gedragen van Ciba vision, die helaas niet meer gemaakt worden. Dit waren de enige lenzen die ik zonder problemen een jaar achterelkaar kon dragen. (bedankt Ciba Vision)

Zijn er mensen met dezelfde problemen? Mijn opticien was nogal verbaasd dat het niet ging, omdat de meeste mensen helemaal geen problemen hebben met deze lenzen. Overigens moet ik ze wel uitdoen na een paar uur, en ze dan in vloeistof zetten. Ik ben al overgestapt van AOsept naar RENU.

Als dit niet lukt moet ik overstappen op daglenzen, maar ook die zitten niet echt lekker.

• Robin

Heb je al maandlenzen geprobeerd? Ik kon ook niet goed aan lenzen wennen, en met maandlenzen gaat het nu goed. Maar mijn probleem was niet dat ze m'n ogen branden. Ik had meer last van droge ogen. Ik weet het merk dat ik heb zo niet uit mijn hoofd.

En ben je al eens naar een andere opticien geweest? Mijn ervaring is dat als je problemen hebt, je meer aan een duurdere opticien hebt dan aan bijvoorbeeld een keten als Pearl.

• arie

Mijn advies is ga naar een goede opticien en als het goed is zoekt die de beste lenzen voor jouw ogen.

Er zijn tegenwoordig veel soorten en ieder type heeft weer andere voor-en nadelen.

• Lar

Je moet eens daglenzen van CIBA Vision proberen. Deze heten Dailies en zitten echt fantastisch.