vraagjes dochter moet een bril

  • sammy80

    Hallo

    Mijn dochter loopt al ruim 4 jaar bij de oogarts en nooit iets gehad met de sterkte

    vd ogen ze kon altijd alles super zien.

    2 jaar geleden is ze geopereerd aan haar oogspieren, haar ene oog draaide niet

    op tijd mee.

    Nu ineens na 1 jaar controle kon ze ineens geen letters meer zien op afstand.

    Vorig jaar toen zat ze nog in groep 3 deden ze dit met cijfers, die zag ze altijd wel.

    Dus gedruppeld en hebben op het refractieverslag

    rechter glas afstans -1 en linker glas afstand - 0,5 en cyl 0,5 en 0,75.

    Zelf snapt ze het niet en wij eigenlijk ook niet want ze klaagt nooit over op afstand niet goed te zien.

    In de klas zit ze achterin en heeft ze nooit problemen mee op het schoolbord te kijken.

    Dus zo kwam ik op dit forum uit want dacht misschien heeft iemand hier antwoorden of ervaring ermee.

    Voor ons is dit nieuw, mijn ouders, mijn man zijn ouders en wij hebben allemaal nooit een bril nodig gehad.

    Dus alle tips zijn welkom.

    En heeft ze hem dan alleen nodig toch in de klas om op het schoolbord te kijken? En als ze dan in haar schrift moet

    werken moet ze hem weer afzetten?

    Alle tips zijn welkom.

    Bedankt!

    Groetjes

  • anne marie

    Kinder ogen zijn nog in ontwikkeling. Je dochter is een beetje bijziend geworden wat vrij normaal is. Ze hoeft de bril waarschijnlijk alleen binnen in de klas en thuis bij TV kijken op. Het kan best zijn dat in de loop van de tijd de bijziendheid wat zal gaan toenemen. Dat betekent niet dat de ogen slechter worden maar wel dat de bril sterkte veranderd moet worden.