varilux in hans anders brille?

  • Brillemans

    Beste mensen,

    Ik kom de laatste tijd heel veel brillen van Hans Anders tegen met Essilor Varilux glazen. Meestal met graveringen van Comfort icm trio coat. Zijn er meer mensen die dit de laatste tijd tegenkomen en maybe weten wat de rede ervan is?

    groeten

  • Jimius

    Gebeurt al heel lang, maar weet wel dat dit niet die “standaard/voordelige” multifocale glazen zijn die in de reclames getoond worden. Want normaal is het Varifocus 1, 2 of Varilux generique, iets in die trand.

    Als een HA filiaal een Essilor glasboek heeft dan kunnen ze rustig daar glazen bestellen lijkt mij. Het is alleen wel iets wat niet in de prijsoptiek formule valt, maar jah, als je de klant tevreden hebt en ermee kan verdienen…

  • Brillemans

    Beste Jimius,

    bedankt voor je reactie. dat er oudere systemen werden gebruikt bij de ha filialen was bekend, maar dat er steeds meer officieel varilux voorkomt heeft bij mij toch n beetje een twijfel gebracht.

    Daarom hoop ik dat er ook eens wat mensen reageren die bij hans anders werkzaam zijn om daar eens wat over te vertellen.

    grts

  • weetje

    Ik heb bij HA gewerkt.

    Bij HA kun je alle glazen verkopen, de prijzen zijn zoals in het reguliere glasboek maar dan met 25% korting.

    En de varifocus systemen zijn niet altijd oud, zo is het HA korte zone glas Hoya Summit CD!

  • Brillemans

    bedankt weetje.

    ik had idd ook het vermoeden al dat niet allen HA varifocus van een oud systeem waren, omdat na mijn mening er steeds meer bekende graveringen van A merk glazen in HA brillen voorkomen.

    Misschien zijn er nog meer mensen die hun ervaringen willen delen.

    grts

  • eyesee

    Zou het niet eens tijd worden om essilor en hoya om een duidelijk antwoord hierover te vragen? Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er aan de ene kant een hogere prijs wordt betaald om de grote bulk aan de andere kant aan de man te brengen? Als het nou verschillende produkten zijn heb ik er persoonlijk geen probleem mee, maar voor hetzelfde produkt een verschillende prijs doorberekenen….Buiten het feit dat bv essilor er zo op hamert een a-merk te zijn.

  • Brillemans

    hoi eyesee,

    jah ik vind dat eigenlijk ook wel, want er wordt teveel geschuild na mijn gevoel achter mooie praatjes.

    Ma ik wacht nog op meer reacties…..

    geniet van de mooie sneeuw allemaal:)

    grts

  • Tes

    Hoi,

    ik werk bij HA en ik kan je vertellen in t glasboek wat wij hebben zit inderdaad essilor comfort en panamic, maar we kunnen ook rodenstock glazen bestellen.

    Wij verkopen ze alleen een stuk goedkoper.

    Gr

  • Brillemans

    Beste Tes

    Ik ben waschijnlijk een leek hierin ma over hoeveel goedkoper praat je hier?

    Ik vind het niet erg dat HA die glazen levert maar dan moet het wel tegen dezelfde prijzen zijn.

    grts

  • X

    Wie zegt dat deze merkglazen ook daadwerkelijk erin zitten.

    De klant betaald dat bedrag wel,maaaaar is dat ook zo.

    Wat wetten de klanten hier nou van.

    Het enigste waar een klant het aan kan merken is het merkje in het glas.