laseroperatie

  • Vanes

    Ik zit er over te denken om een laseroperatie te laten doen, want ik word er aardig gek van dat ik zo afhankelijk ben van mijn lenzen.

    Weet iemand misschien waar ik meer informatie kan vinden? Of nog beter: Heeft iemand er misschien ervaring mee of kent iemand die er ervaring mee heeft?

  • Brian

    Hoi Vanes,

    Ik heb dit onderwerp al eerder op dit prikbord geplaats, maar ik heb maar 1 reactie gehad. Toevallig was jij degen die weer op die reacte reageerde. Degen dacht dat ik het over retinol had dat bij dietisten werd toegepast.

    Maar goed, ik zit met heztefde probleem als jij. Ik heb een sollicitatie gehad bij de Koninklijke Marechaussee. Ik ben geschikt bevonden alleen mijn ogen zijn te ‘slecht’ Ik ben dus ook erg benieuwd hoe een laserbehandeling in zijn werk gaat.

    Ik ken iemand die de behandeling ondergaan heeft, en het is haar allemaal heel goed bevallen. De kosten zijn HFL 3600,- per oog. Voordat de werkelijke behandeling begint moet er eerst een vooronderzoek plaatsvinden. De kosten hiervan zijn HFL 150,-. Het gebeurt allemaal polyklinisch. Dus de behandeling is ongeveer maar tien minuten werk. Je oog wordt verdoofd door middel van een vloeistof. Tijdens de behandeling voel je helemaal niks. Je oog traant alleen heel erg omdat je de hele tijd die laser over je oog zit gaan. Als je klaar bent is mij aangeraden om een slaappil in te nemen en te gaan slapen. Want op het moment dat de verdoving uit begint te werken doet het wel heel erg pijn. Na een paar dagen kan je je oog weer een beetje open doen. En na een week kan je er weer normaal mee kijken. Je zal dan terug moeten komen voor het andere oog.

    Ze kunnen pas na 6 maanden constateren of de behandeling daadwerkelijk echt gelukt is.

    Voor meer informatie kan je kijken op www.oogziekenhuis.nl

    Bij de Bijenkorf (winkel) kan je ook infromatie aanvragen. Ik heb deze week een pakket thuisgestuurd gekregen. Als je echt geïnteresseerd bent kan ik je aanraden om naar het oogziekenhuis in Rotterdam te bellen en een afspraak te maken voor een informatie-avond. Daar wordt alles precies uitgelegd. Ongetwijfeld veel beter dan ik het je kan uitleggen. Het adres en het telefoonnumer kan je op de website vinden.

    Voor mij is eigenlijk belangrijker hoe het zit met de vergoedingen. Voor zover ik nu gehoord heb is er geen verzekering die het vergoed tenzij je particulier verzekerd bent, dan zijn er wel een paar die het vergoeden.

    Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. Als je iets weet over verzekeringen zou je dan contact met mij op willen nemen?

    Groetjes Brian.

  • Jos

    Op deze website staan alle adressen van ziekenhuizen/opticiens die met een excimer laser werken.

    http://www.beterzien.nl/

    succes

    Jos

  • dirk

    Hallo,

    Bekijken jullie ook eens de volgende sites :

    www.surgicaleyes.org

    www.lasikdisaster.com

    Ik zit zelf ook te denken aan een operatie , maar na lezen van deze info…

  • Hans de Bruijn

    Beste allemaal,

    Hierbij mij mening over het behandelen van de ogen dmv. de laser.

    Ik ben Optometrist en heb een eigen winkel in Hoofddorp,daardoor zie je de klant meedere male :eerste voor bril of contactlens .dan twijfelend met vragen over de behandeling en later als de behandeling achter de rug is .

    De enigste methode,waarbij ik met mijn micorscoop geen litteken weefsel in het oog meer kan terug vinden,is de methode waarbij een gedeelte van de voorzijde van het oog (de cornea) wordt weggeklapt,waarbij de laser dan de benodigde hoeveelheid weghaald en dan wordt deze weer afgedekt door het weggeklapte stukje.ik heb deze methode van dichtbij meegemaakt en ook met de microscoop doorna mogen kijken en hierbij geen schade kunnen waarnemen behalve wat lucht belletjes,welke na een tijdje ook niet meer aanwezig waren .

    Uit mijn praktijk zijn meerdere mensen zo behandelt ,waarbij het eind resultaat er mag zijn .Goed Zicht en geen Littekens zichtbaar.

    Het blijft ten alle tijden een chirugische ingreep en dat wordt vaak vergeten .

    Deze methode is het duurste (4500,00)maar wel tot nu toe de beste .

    Groetjes Hans de Bruijn .

    >

    > Hallo,

    >

    > Bekijken jullie ook eens de volgende sites :

    >

    > www.surgicaleyes.org

    > www.lasikdisaster.com

    >

    > Ik zit zelf ook te denken aan een operatie , maar na lezen

    > van deze info…

  • Kitty

    Hoi….

    Ook mijn broer heeft een lasercentrum. Dit in het zuiden van het land, dan hoef je niet helemaal naar Hoofddorp (O:

    Dit is geen reclame hoor…ik kwam heel toevallig op deze site.

    Ik was laatst op zijn homepage (die nog niet helemaal af is, maar waar wel voldoende te zien is) en zag dat je er informatie aan kunt vragen.

    Wacht…ik zoek de URL even op (O: http://www.oogzorg.org/feedback.htm

    Succes allemaal!