Orthoptist/Opticien

  • Saskia

    Ik heb een oogmeting laten doen bij een opticien, hieruit bleek dat ik niet goed ver kan zien. dat klopt ook wel, met tv kijken en auto rijden heb ik daar problemen mee.

    Ook zei de opticien dat ik een forie heb. (scheelzien)

    Dit is niet te zien op het eerste gezicht. Hierdoor werd ik doorverwezen naar de orthoptist. Deze zegt dat ik maar een brilletje van een paar gulden moet kopen, zo,n leesbrilletje dus van plus 1. nou, je raad het al dan zie ik dus helemaal niks meer. en over 3 weken moet ik maar terug komen bij de orthoptist. Ik ben daarna naar een andere opticien geweest, en daar kwam ook het zelfde uit als bij de eerste opticien. Wat raden jullie mij aan, weer wachten, of toch maar meteen een bril halen bij de opticien. Ervaring met brillen heb ik niet, dank je wel voor het lezen en de evt. tips, gr. Saskia.

  • Jos

    je moet zorgen dat je je klachten verhelpt, dus een brilletje voor het verzien.

    mocht blijken dat er toch nog klachten blijven bestaan, verder opzoek gaan naar de oorzaak van die klachten, maar ik denk zelf dat hier spijkers op laag water gezocht worden. en dat je klaar bent met een brilletje voor ver.

    Succes

    Jos

  • saskiaa

    Beste Jos,

    Bedankt voor je reactie. Ik ga deze week naar de opticien voor een brilletje.

    Groetjes van saskia.

  • Hans de Bruijn

    Beste Saskia .

    Mijn naam is Hans de Bruijn Optometrist te Hoofddorp.

    De Opticien die je ogen heeft gemeten heeft de constatering waarschijnlijk wel goed geplaast en juist gehandelt.De Forie welke bij de meting is geconsateerd

    moet door een Othoptiste of optometrist beoordeeld worden.

    De eerste heb je reeds ontmoet (advies kant en klare bril ,waarschijnlijk ivm wat rustgevende effect,is mijn inziens een niet optimale raad ) De kant en klare is een vergrootglas waarbij de afstand tussen beide ogen niet bekent is en voor even wel rust kan geven maar zeker niet voor langer dan 10 min gebruik.

    Wanneer je klachten ook gepaard gaan met o.a. hoofdpijn/licht gevoeligheid/moelijk afstand bepalen en pijn in Nek dan kan er een Fixatie probleem(forie) hiervan de oorzaak zijn welke uitstekent kunnen worden vastgestelt

    met de Zeiss pola test .Met deze methodiek werk ik nu reeds 3 jr en werkt in veel gevallen uitstekent .Wanneer je intresse is gewekt dan heb ik een adres van een collega bij jou in de buurt

    met vriendelijk groeten Hans de Bruijn