ontevreden!!

  • TOON

    Een opticien in mijn woonplaats heeft (wat later blijkt) mij na vervanging van een glas een afwijkend exemplaar geplaatst, t.w. een afwijkende ontspiegeling en een afwijkend fabrikaat. Volgens mij zijn mijn klachten(onscherp zien) hiervan de oorzaak. Ik wil e.e.a voorleggen aan een geschillencommissie. Wie weet het adres?

  • liset

    als een glas van een ander fabrikaat is ga je daar echt niet scherper van zien, want het blijft dezelfde sterkte. en van een andere ontspiegeling ga je ook niet troebeler kijken behalve als die kapot is, dan krijg je een olieachtige waas op het glas, dus ik denk niet dat je bij een geschillencommissie ver komt.

  • josine

    Hoi Toon,

    Ben je al terug geweest naar de opticien? Heb je hem het probleem al voorgelegd? In principe moet hij jouw klacht serieus nemen en tenminste eenmaal een nieuw glas bestellen om te kijken of je gelijk hebt.

    Het kan nl. zijn dat de ontspeigeling niet goed is aangebracht, waardoor je visus minder wordt. Ook kan het zijn dat je een cilinder hebt, die niet helemaal op de juiste asstand is geplaatst. Vraag het nog even na! Succes en laat me maar even weten hoe het gegaan is.

    Groet, Josine

  • Hans van der List

    Kijk op www.nuvo.nl

    Ik denk niet dat je veel kans maak, want een ander fabrikaat hoeft niet de oorzaak te zijn. Ik zou wel proberen om een zelfde glas en coating bij de opticien te regelen dan het oudste glas, Of anders voor zijn rekening 2 glazen voor de prijs van 1 als hij niet bereid is het zelfde merk glas te leveren als wat je gewendt was

  • natascha

    Als zelf respecterend opticien kan je het niet maken om de klant een ander fabrikaat, kleur ontspiegeling te leveren als er een glas vervangen wordt.

    Soms kan je door omstandigheden, venieuwing van ontspiegelingen bij leveranciers hier niet altijd wat aan doen.

    Je moet dan als goede opticien de klant daar voor waarschuwen.

    Een wijziging in kleur ontsiegeling, of fabrikaat kan geen vivus klachten geven, wel kan er door verschil in type ontspiegelingen meer irritante reflecties in het glas aanwezig zijn waardoor je minder prettig kijkt door een van de glazen.

    Ik denk dat je meer resultaat behaalt door je probleem voor te leggen aan de desbetreffende opticien (wacht daar niet al te lang mee)

    Als hij/zij zich zelf een goede opticien vindt zal hij/zij zeker erkennen dat iets dergelijks niet kan.