zachte lenzen onscherpte

  • Eline

    Kan iemand mij hier antwoord opgeven? Ik heb sinds twee dagen zachte lenzen, en heb ze al twee x 1,5 uur ingehad, maar zie er niet scherp mee. Dat wil zeggen, ze hebben allebei een cilindrische afwijking (mijn ogen dan he), en heb het idee dat ik er na 1,5 uur nog steeds niet aan gewend ben en mijn ogen waarschijnlijk veel vocht produceren en dat de lenzen daarom niet stabiel blijven liggen. Wanneer ben je aan zachte lenzen gewend? Ik heb een aantal jaar geleden ook harde lenzen geprobeerd, maar daar had ik qua zien geen problemen mee, en deze drijven toch ook op je ogen (ik kon alleen niet wennen aan de randen die ik bleef voelen, ook na zes weken).

    Hopenlijk heeft iemand hier een soort van antwoord op.

    Met groetjes

    Eline.

  • Tom

    Hoi Eline,

    Als je ogen veel traanvocht produceren als reactie op de lenzen, kan dat inderdaad ervoor zorgen dat de lenzen gaan draaien, waardoor je niet scherp ziet. Als de sterkte goed is moet dat wel steeds beter gaan. Probeer het in ieder geval nog een week. Groeten,

    Tom.

  • mary

    Beste Eline,

    Dat je geen scherp beeld krijgt met je zachte lenzen,komt door het feit

    Dat je die cilindrisce afwijking hebt.Zachte lenzen corrigeren namelijk de cilinders niet.Dat je bij harde lenzen wel direct zicht had komt omdat een harde lens wel de cilinders corrigeert,deze werkt namelijk als een soort corset op het oog.

    Waarom ben je eigenlijk zachte lenzen gaan dragen en geen hard meer?

    Ik hoop je hier genoeg mee geinformeerd heb.Heb je nog meer vragen dan kan je ze gerust stellen.

    groetjes,

    M